Hogy ne árthasson ízületek idős korban, Ajánlatunk az izületi panaszok ellen

hogy ne árthasson ízületek idős korban
  • Térdízületi gyulladás kezelése dimexiddal
  • Az ízületi elfajulás: amikor minden lépés fáj Az Én Kedvencem
  • Kondroitin-tartalmú készítmények
  • Igazából degeneratív, krónikus ízületi elváltozásról van szó, ami fájdalommal és az érintett ízületek mobilitásának fokozatos korlátozásával jár.
  • Lábujj ízületi fájdalom, mint a fájdalom enyhítése

Milyen vitaminokat ajánlott szedni idős korban? Vitaminhiány Ideális esetben egy kiegyensúlyozott étrend biztosítja az összes vitaminból a szervezet számára ajánlott mennyiséget. Azonban a kor előre haladtával ez nem olyan egyszerű — még ha különös figyelmet fordítunk is étkezésünkre.

hogy ne árthasson ízületek idős korban

Étrend-kiegészítők és vitaminkészítmények bevétele előtt azonban célszerű konzultálni háziorvosunkkal. Míg több esetben elegendő lehet étkezési szokásainkon változtatni, hangsúlyosabbá tenni a szóban forgó vitaminokban gazdag fogásokat, addig vannak esetek, amikor ez nem lehetséges pl.

hogy ne árthasson ízületek idős korban

Multivitaminok szedése kevésbé ajánlott, mivel előfordul, hogy ezekben a napi ajánlott mennyiségnél sokkal kevesebb található meg a szükséges vitaminokból, így jobb inkább célzottan kialakítani étrendünket, és a hiányzó elemeket specifikusan pótolni.

Milyen vitaminokból érdemes egy kis pluszt magunkhoz venni 50 éves kor felett?

hogy ne árthasson ízületek idős korban

Bvitamin Az idegrendszer megfelelő működésében és a vörösvérsejtek előállításában játszik fontos szerepet. A kívánt mennyiség elérése azért okozhat gondot a kor előrehaladtával, mert ha eleget is veszünk magunkhoz belőle az étkezéssel, az idősebb szervezet már nem tudja olyan mértékben felszívni azt.

A legtöbb Bvitamin a halban, a baromfiban, a tojásban, a tejben és tejtermékekben található meg.

hogy ne árthasson ízületek idős korban

Kutatások kimutatták, hogy a D-vitaminnak szerepe van az 1-es típusú diabétesz, a rák, az ízületi gyulladások és az autoimmun hogy ne árthasson ízületek idős korban elleni védelemben is. A természetes D-vitamin képződésben hatalmas szerepe van a napfénnyel érintkező bőrnek, mely azonban ezt a funkcióját kevésbé hatékonyan tudja ellátni idősebb korban.

Az ízületi problémák kialakulásában sokszor közrejátszik a genetika, így nem lehet minden problémát kivédeni. Ám ha odafigyelsz idősödő kutyádra, és megfogadod az alábbi tanácsokat, akkor az ízületi betegségek egy részét kivédheted, illetve enyhítheted a fájdalmas tüneteket.

Ezért is ajánlott a kor előrehaladtával a D-vitamin készítményekkel történő pótlását. Kevés étel tartalmazza.

hogy ne árthasson ízületek idős korban

Leginkább a tonhal, a lazac és a tojás. Azonban találhatunk többféle, D-vitaminnal dúsított élelmiszert a boltok polcain, ebből a leggyakoribbak a joghurt, a tej, a müzli és a gyümölcslevek. B6-vitamin Jelentősége több fiziológiai és élettani folyamatban megfigyelhető. Szerepet játszik az anyagcsere folyamatokban, a bőr egészségében, a hemoglobin oxigént szállító fehérje a vörösvérsejtekben előállításában, az aminosavak átalakulásában, és az idegrendszer megfelelő működésében is.

hogy ne árthasson ízületek idős korban

Legjobb forrásai a máj, a tejtermékek, a száraz hüvelyesek, az élesztő és a tojássárgája. Bár változatos ételekben fellelhető — emiatt általában nem okoz gondot a szükséges mennyiség bevitele —, szintén az idősebb szervezet csökkent hatékonysága miatt különösen 65 év után csappanhat meg a test B6-vitamin szintje.

Ilyenkor már érdemes jobban odafigyelni erre, és szükség esetén kiegészítő készítményeket szedni. C-vitamin A C-vitamin antioxidáns is egyben, amely segít a méreganyagok, kórokozók és betegségek elleni harcban. Rengeteg C-vitamin tablettát és C-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítőt találhatunk a gyógyszertárakban és drogériákban, azonban szervezetünk igényeit rendszeres napi gyümölcs- és zöldségfogyasztással is fedezhetjük.

A téli időjárással együtt az ízületi panaszok is felerősödnek. Nem is keveseknél, ugyanis a hazai lakosság legalább százaléka küzd arthrosis-szal, azaz ízületi kopás okozta panaszokkal. Igaz, az érintettek többnyire az 50 év feletti korosztályba tartoznak, de manapság már nem ritka, hogy a as as éveikben járóknál is jelentkeznek a tünetek. De vajon mi az oka annak, hogy ennyien szenvednek az ízületi kopás okozta panaszoktól, és mit tehetünk azért, hogy kezeljük a tüneteket? Ennek járt utána a Házipatika.

C-vitamint tartalmaz többek között a kivi, az eper, a paradicsom és a paprika.

További a témáról